30 kwi 2011

cieniowany komplet...

Po długiej przerwie wiklinowej prezentuję dwie plecionki, które wzajemnie tworzą swego rodzaju komplet. Jest to chustecznik oraz gazetnik. Oba w oliwkowym kolorze cieniowanym brązem oraz orzechem włoskim. Całość ma pełnić rolę prezentu wchodzinowego dla kuzyna i jego żony. Mam nadzieję, że im się spodoba...

W przypadku chustecznika zainspirowałam się wytworami agasz-g. Mistrzyni w tej materii robi cudowne chusteczniki i nie tylko. Plotło mi się go bardzo miło i sprawnie. Wplotłam koraliki, dzięki czemu osiągnęłam falisty brzeg. Pociągnęłam lekko brązem i orzechem. Ozdobienie wieczka było najprzyjemniejsze. Martwiłam się tylko czy podołam cieniowaniu wydobywającemu kształt. Ale na szczęście udało się! Zaczep wieczka wykonałam z koralików. Natomiast pętelki z ozdobnych gumek w dwóch kolorach.


chustecznik

Jego wymiary: długość - 28cm, szerokość - 16,5cm, wysokość - 10cm.

Gazetnik w zasadzie wykonałam również uprzednio zobaczywszy u agasz-g. Długo szukałam odpowiedniej formy. Było ciężko. Ale się udało. Wplotłam w niego koraliki aby pasował do chustecznika. Dzięki temu powstał ukośny wzór po obu jego stronach. Brzeg wykończony skokowo. Całość pomalowana na różne odcienie brązu i zieleni (kończyłam kolory) i miejscami pociągnęłam orzechem włoskim. Po raz pierwszy robiłam tak wysoki koszyk i wyszedł krzywy, ale dzięki temu osiągnęłam efekt lejącego się materiału (nie wiem jak to inaczej opisać :P). Mam nadzieję, że obdarowani docenią fakt, że robiłam to własnymi rękami.

gazetnik

Jego wymiary: długość - 55cm, szerokość - 11.5cm, wysokość w najwyższym punkcie - 34cm.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...